bertih jagung saya
 
Friday, August 14, 2009
amir atau johnny???
tempat : depan kedai cenderamata tapak pesta konvokesyen
waktu: lebih kurang pukul 4 petang
suasana :baru lepas hujan

aku sibuk menjaga gerai cenderamata pesta konvokesyen,sebagai seorang ajk aku bertanggungjawab sepenuhnya..

sedang aku sedang sibuk menyusun barang-barang jualan cenderamata..aku nampak seorang

gadis yang cute sedang berjalan di depan gerai aku..dalam pikiran aku

"lawa sangat budak ni..x sesuai kot dengan aku" aku berputus asa

aku pon terus memandang kearah barang-barang jualan sahaja..

lebih kurang 2 minit kemudian aku mendengar seorang wanita kulit hitam menjerit,

aku pon tengok ,,dan aku nampak budak lawa tadi tu pitam sambil mencium lantai..

"sah..budak ni pengsan"

aku pon berlari meninggalkan gerai aku dan mendukung gadis tu..

tanpa berfikir panjang..

aku dukung dia ke khemah urusetia sambil berbisik pada telinga dia

"sabar ye..jap lagi ada medic tolong awak"

dan aku terus pulang ke gerai

..........................................................................................................................................................

malam tu ...ade seorang tuan puteri datang ke gerai aku tanya siapa yang angkat dia petang tadi..

aku dengan selamba menjawab

"xtau la ..cuba tanya kawan saya..saya takde kat sini petang tadi"
kemudian aku teruskan kerja aku sseperti biasa.. dan tersenyum

sambil berkata dalam hati..

"sah aku ni macam dark night"

p/s :malam itu aku x bole tido sebab aku terasa sangat la bodoh sebab x mintak no telepon puteri kayangan tu =(

Labels:

posted by gonj @ 2:14 PM  
7 komplen:

Post a Comment

<< Home
 


About Me

Name: gonj
Home:
About Me: gua bukan anak siapa-siapa. mak bapak gua orang biasa.
See my complete profile
Previous Post
Archives
Sidebar Section

sampah

Free Blogger Templates

BLOGGER